blackmagiccinemacamera

Blackmagic, 13 f-stop aralığıyla hayli yüksek dinamik aralığa sahip 2.5k çözünürlüklü video kamerasından sonra 4K sinema kamerasıyla piyasadaki yerini aldı. Ben de çeşitli vesilelerle hem 2.5K hem de 4K kameraları kullanma fırsatı yakaladım. Sizlerle bu deneyimlerimi paylaşmak istiyorum.

Blackmagic 2.5K kamera fiyat ve performans olarak değerlendirildiğinde oldukça başarılı bir kamera. Sinema, dizi, belgesel ve reklamlarda kullanılabilecek kadar kaliteli görüntüleri rakiplerine göre oldukça uygun bir fiyata sağlama noktasında takdirleri topluyor ama tabii ki mükemmel değil. 4K bu eksiklikleri ortadan kaldırma adına bazı farklılıklar sunuyor.

Mesela ekran kalitesi… 2.5K’nin ekran kalitesi beni oldukça rahatsız etmişti. Renkler çok mat görünüyordu, çok kuru hissettiriyordu. BMCC (Black Magic Cinema Camera) 4K kamerada onu pek fark edemedim. Boyut olarak da kullanım açısından bir fark hissetmedim.

BMCC 2.5K, Super 16 sensör kullanırken, BMCC 4K Super 35 kullanıyor ki bu dünya standartı. Eski versiyonda odak uzaklığı çarpanı 2.3X idi yani MFT gibiydi.  Super 35 ile bu sıkıntımız kalmıyor. (Odak uzaklığı çarpanının ne olduğunu bilmeyenlere ufak bir not. Diğelim ki 50 mm objektifiniz var ve makinenizin çarpanı 2.3 bu durumda objektifiniz otomatik olarak 115mm’e dönüşmüş oluyor.) Sinema için özel üretilmiş objektifler de çarpan derdimiz yokken fotoğraf için üretilen lenslerde örneğin Canon EF Bayonette (fotoğraf için diyorum, sinema için değil) 1.5 çarpanı var. Cine lens kullanırsanız çarpan yok bunu tekrar hatırlatayım. Fazla bütçem yok derseniz Samyang Cine serisinde de çarpan derdiniz olmayacak.

Super 35 sensörümüz 4K çözünürlüğü destekliyor ama henüz 4K RAW desteği yok. Bu ay içinde güncelleme ile bu desteğin geleceği söylendi. Sıkıntımız yok yani. Pan yaparken oluşan jole efektini bilirsiniz. Görüntü de hafif dalgalanma olur. BMCC 2.5K kamerada kullanılan Rolling Shutter bırakılmış Global Shutte’a geçiş yapılmış. O jole efekti de böylelikle kalkmış oldu. Sanırım bundan kaynaklı olarak eski kamera da 13 Stop olan dinamik aralığımız 11 stop seviyesine düşmüş. Karanlıkta kalan bölgeler veya fazla pozlanan bölgeleri bi’ nebze daha az kurtarabiliriz anlamına geliyor. 400 ASA en iyi ASA seviyesi olarak ayarlanmış. Yani kamera en iyi 400 ASA’da en iyi görüntüsünü veriyor. (Bu Sony FS700′de 500, Alexa da yanlış hatırlamıyorsam 640, Canon 5D Mark 3’te 100 seviyesinde).

4K görüntüyü kaydetmeye gelince yine SSD için cüzdan açmanız gerekebilir. Eski SSD’niz 2,5K’yı ucu ucuna kaldırıyorsa 4K RAW desteğine geldiğinizde mutlu olmayacaksınız.  Ha ben direk ekrana veya yayın sistemine gönderirim derseniz 4K görüntüyü 6GBPS SDI kabloyla gönderebilirsiniz.

Batarya ömürleri ikisi için de aynı. Bir artı süre yok. Batarya süremiz ortalama 50 DK.

Kamera sadece EF Bayonet destekliyor. T diyafram kullanırken hangi diyaframda olduğunuzu lens üzerinden takip etmenize gerek yok artık kamera bu değerleri okuyabiliyor.

5D Mark III ile bir karşılaştırma yaparsak…

5D H.264 Kayıt yaparken, BMCC 4:2:2 Prores kayıt yapabiliyor . Yine 5D, 8 Bit kayıt yaparken, BMCC 10 Bit kayıt yapabiliyor. Bu da size ortalama 2 Milyon fazladan renk veriyor (Arri Alexa 12 bit 4:4:4, fiyat farkını düşünmezseniz tabi). Bu da az değil hani. En azından renklerdeki merdivenimsi geçiş olayı yok ya da farketmek daha zor.

Son olarak Thunderbolt desteği yok ama gelecek güncelleme bunu da getirecek.

1 Yorum
  1. hamit 2 sene önce

    merhaba
    ben blackmagic production 4k kamera almayı düşünüyorum. Ancak lens ve diğer aksesuarlarla ilgili nereye ve neye bakmam gerektiğini bilmiyorum. yardımcı olabilir misiniz?

Bir Cevap Bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*

CONTACT US

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

Gönderiliyor

©2018 KLEO Template a premium and multipurpose theme from Seventh Queen

Kullanıcı Bilgileriniz İle Oturum Açın

Bilgilerinizi Unuttunuzmu?

Araç çubuğuna atla