Loading...

İz Dergisi'nin 27. Sayısı Bayilerde

MAYIS-HAZİRAN 2010 | YIL: 5 SAYI: 27

GUY LE QUERREC
W. EUGENE SMITH
PETER MARLOW
SHINOBU IKAZAKI
YOANIS MENGE
MUSTAFA BİLGE SATKIN

Merhaba;

“Osmanlı İmparatorluğu’na ait Ertuğrul Fırkateyni’nin Japonya’yı ziyaretinin ardından yaşanan felaketle başlayan Japonya ile Türkiye arasındaki dostluğun 120. yıldönümü” dolayısıyla içinde bulunduğumuz yıl “2010 Türkiye’de Japonya Yılı” olarak kutlanıyor. Bu nedenle 27. sayımızın ağırlıklı temasını Japonya olarak belirledik.

W. Eugene Smith’in 1950’li yılların sonlarında “Minamata”da gerçekleşen çevre felaketini ve sonrasında yaşananları belgelediği fotograflarıyla başlıyoruz Japonya turuna. Smith, bir fabrikanın kimyasal atıklarının neden olduğu bu görüntüleri çekerken 1972 yılında uğradığı saldırı sonucunda ağır yaralanmış ve bir gözünü kaybetmişti.
Magnum Photos’tan İngiliz fotoğrafçı Peter Marlow, Japonya’nın alabildiğine “modern” ve vazgeçilemeyen “geleneksel” yaşam biçimlerini birlikte ele alıyor karelerinde.

Japon fotoğrafçı Shinobu Ikazaki’nin geleneksel “Bunraku” kuklalarının yapım sürecini görüntülediği kareleri ise Japonya’dan dünyaya derin bir sessizlik yayıyor. Tarihi 10. yüzyıla kadar giden “Bunraku”nun her aşaması “kolektif” bir üretim ve kültürel ritüele dönüşmüş.

İstanbul’da müzik festivallerinin zamanı yaklaştı. Önce “klasik” ardından da “caz” müzik festivalleri, 2010 Avrupa Kültür Başkenti İstanbul’u uluslararası düzeyde pek çok sanatçıyla buluşturacak. Fransız fotoğrafçı Guy Le Querrec’in cazcılardan oluşan portföyü, Miles Davis’den Stéphane Grapelli’ye kadar pek çok ünlü müzisyeni belleklerimizde yeniden canlandırıyor. Cazın her renkten ustası arz-ı endam ediyor Le Querrec’in karelerinde.

Japonya’dan Afrika’ya uzanıyoruz bu kez. “Sınır Tanımayan Doktorlar”ın izinde, açlıkla savaşan yoksul Afrika halkının peşine düşen Fransız fotoğrafçı Yoanis Menge, panoramik fotoğraflarında “Kara Kıta”nın gizemli şiirini görüntü düzlemine çıkartıyor.

Uzun yollarda, ufka uzanan tarlaların bir köşesinde görüp geçtiğimiz ürün bekçisi “korkuluk”lar, Mustafa Bilge Satkın’ın objektifiyle ete kemiğe bürünüyorlar sanki. Satkın, karelerinde gerçek ile gerçeküstünü buluşturuyor.

Fotografevi

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

18 − 7 =

%d blogcu bunu beğendi: